måndag 31 augusti 2009

Hallen!


Före Efter

Jag fick ett plötsligt infall att få ordning i hallen och klädkammaren(bakom dörren) en dag! Började städa ut allt som vi bara slängt in där sedan vi flyttade in (det har tydligen varit ett bra ställe att gömma allt som vi inte velat ska synas på!) Sedan blev det storsortering av det som skulle in där igen. Skyltar talar nu om var sakerna ska stå och tänk att även det som tidigera hängde ute i hallen gick in i klädkammaren efter städningen. Efter detta arbete satte jag igång att riva ner gamla tapeter och då kom röklukten, blä vad det satt rök i de väggarna. Slipade och målade listerna och försökte mig sedan på att tapetsera med denna mönstrade tapet själv. Det gick ju men jag medger att det hade varit enklare att vara två eller att välja en mindre mönstrad tapet! Nu går vi och funderar på om vi ska ta bort dörren till klädkammaren och sätta draperi istället, eller om vi ska måla dörren också.
Jag skulle vilja ha ett fönster(helst en glasveranda) här egentligen för att se vad som händer utanför, vi får se vad som händer. Funderar även på att sätta upp några krokar och en spegel på väggen. Lite synd är att elementet måste upp igen.

Röklukten är i alla fall borta och hallen känns nog lite större!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar